Privatskolen Als’ populære skolefritidsordning (SFO) er kendetegnet af tryghed og trivsel, hvor børnene gennem sociale og kreative aktiviteter får mulighed for at udvikle sig harmonisk hver for sig og i samspil med andre. I SFO’en videreudvikles de færdigheder, der indlæres gennem skolegangen, ved kreative og lystbetonede aktiviteter så som leg, sport og udeliv.

I SFO ́en tages der udgangspunkt i, at eftermiddagstimerne er børnenes fritid. Her skal der være plads til at lege og boltre sig – både indendørs og udendørs på legepladsen. SFO’en byder derfor på et væld af aktiviteter som f.eks. spil, dans, idræt, musik og mange forskellige værkstedsaktiviteter samt et aktivt udeliv med ture til skov og strand. Ligeledes arrangeres der løbende ture i svømmehallen, udflugter, hytteture samt overnatningsture.

Praktiske oplysninger

• Privatskolen Als’ skolefritidsordning er obligatorisk for elever fra 0. klasse til og med 3. klasse.
  • Tilmelding sker ved begyndelsen af et skoleår.
  • Skolefritidsordning har åbent alle skoledage fra kl. 6.30 til 8.00 og igen fra 11.35 til 17.00.
  • På hverdage, hvor der ikke er normal skolegang, er fritidsordningen åben efter tilmelding fra kl. 6.30 til 17.00. Der opkræves betaling for de tilmeldte børn.
  • Skolefritidsordningen holder lukket i henhold til ferieplanen.

Eksempel på en ugeplan i SFO

Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
Morgen åbning 6.30-7.50

Vi tilbyder lektie cafe dagligt, efter endt skolegang, i en lektion for 1.-5. klasse.

Svømning for tilmeldte. Vi går hjem kl. 15.30, så ønsker du at hente dit barn, skal du være der inden 15.30. Vi er tilbage i sfo kl. 16.00.

Motorik

Morgen åbning 6.30-7.50

Vi tager alle i svømmehallen, hvor forældre henter os klokken 15.30.

4. og 5. klasse   i køkken.

Hockey i aulaen

Just dance

Yoga for 3. og 4. klasse. Vi slutter kl. 15.30.

Morgen åbning 6.30-7.50

Vi cykler i skoven og leger soldater og røver. Vi tager afsted kl. 13.30 og er hjemme igen kl. 16.00.

Rundt om bordet turnering for drengene i 3., 4. og 5. klasse

Yoga for 0.,1. og 2. klasse. Vi slutter kl. 15.00.

Just dance i sfo

Bordtennis i aulaen